Wat biedt het kogelforum voor haar leden?

Als gast van het kogelforum heb je toegang tot een enorme hoeveelheid informatie. Niet alleen kun je profielen en ervaringen van verschillende soorten kogelvissen nalezen, ook kun je op de meest uiteenlopende vragen een antwoord vinden!

Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse kogelvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.

Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft?
Maak dan hier je gratis account aan.

Kogelforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.

Losbranden gelijmd pvc

Interne of externe filters, biologen, verwarming, pompen, etc.

Losbranden gelijmd pvc

Berichtdoor Lode » 02 mei 2013 08:59

De valterra schuifkranen van de by-passes van zowat alle beadfilters geven problemen, zowel interne als externe lekkage. Vervelende is dat de kranen uit één deel bestaan en niet te reviseren zijn.

Aangezien er nogal veel duur pvc kort op vastgelijmd zit is het nogal prijzig en omslachtig om alles te vervangen. Nu lees ik op het internet dat je pvc lijmverbindingen kan losbranden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
Lode
Beheerder
Beheerder

Re: Losbranden gelijmd pvc

Berichtdoor deijsmakerjeroen » 02 mei 2013 09:57

ja gasbrander er op ( alles vervormd wel ) ik zag het mijn loodgieter doen
deijsmakerjeroen
T. lineatus
T. lineatus

Re: Losbranden gelijmd pvc

Berichtdoor Ruben » 02 mei 2013 10:56

Heb het ook weleens gezien dat het met zo'n fohn los maakten.

Maar geen ervaring mee.
Ruben
T. lineatus
T. lineatus

Keer terug naar Filters, pompen, overig