Wat biedt het kogelforum voor haar leden?

Als gast van het kogelforum heb je toegang tot een enorme hoeveelheid informatie. Niet alleen kun je profielen en ervaringen van verschillende soorten kogelvissen nalezen, ook kun je op de meest uiteenlopende vragen een antwoord vinden!

Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse kogelvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.

Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft?
Maak dan hier je gratis account aan.

Kogelforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.

GSP doet.. wat?

Alles omtrent brakwater kogelvissen

GSP doet.. wat?

Berichtdoor Gijsje » 13 feb 2016 16:05

Eindelijk gelukt met filmpje knippen, geluid eronder zetten (je hoorde ons praten, zo stom! :(( ), en tig keer converteren.

Dus de vraag is; Wat doet onze GSP hier nu?
Na een seconde of 1- 2 zie je een soort wit "flutsje" uit hem schieten.. het is geen poep, dat is bruin en niet zo dun. Wormen zijn het ook niet, die lossen niet in het niks op.
Die sliertachtige substantie lost gewoon op in t water binnen een paar tellen. Het eerste stukje is een sliertje, dat erna een soort wolkje, als een scheutje melk in de koffie ofzo.
We hebben hem sinds juni '15, en sinds een week of 2 geleden doet hij dit soms met voeren. Hebben het nu 4x gezien nu. Verder gebeurd het nooit!

phpBB [video]

De bak heeft nogal wat krassen... maar hoop dat het toch te zien is zo:

Afbeelding[/url]
sliertjes

Afbeelding[/url]
wolkje

Het enige wat ik heb kunnen vinden met Google is dit topic;
viewtopic.php?f=31&t=2914
Daar wordt het zelfde omschreven. Niet over de stip, maar verderop over dat witte wolkje;
Pagina 1
anne schreef:Owja nog iets misschien merkwaardigs, ik zie Bob niet zo vaak poepen, maar ik dacht altijd dat z'n ontlasting een beetje bruinig was. Nu gaf ik Bob net een garnaal en er spoten allemaal witte draden uit em. :OO Ik schok me dood, wan tik dacht dat het wormen waren, maar na enkele seconden loste het witte spul op...is dit ook een symptoom van het een of ander of is dit normaal?

pagina 2
anne schreef:Heb Bob net eten gegeven en hij er komen zodra hij eet witte slijmerige slierten uit hem, heb geprobeerd een foto te maken maar je ziet het niet echt. Zodra het uit 'em is wordt het een soort rokerige waas in het water en verdwijnt het vrijwel direct...

Daarnaast valt hij na zn maaltijd niet snel af, en poept gewoon "bruine bonkies", dus parasieten lijken het me ook niet. Het zijn 2 losse dingen; poepen en dit witte.

Wat meer info:
Aquarium is ongeveer 200L (1 meter), brakwater 1.014, 26 graden, buitenfilter 700L/H, geen nitriet, nitraat onder 25, wel wat algjes (hey, het is brak! ;) ), de vis zelf is bijna 10cm, geen andere vissen erbij.
Tot 2 weken terug hebben we nooit wat geks gezien of gemerkt aan hem, hij is actief, speelt in de stroming, komt hij ons kijken, bedelt, en slaapt onder zn tak. Eet goed, meestal om de dag of 2 dagen (net hoe plat zijn buikje al is); mossel, kreeft, garnaal, soms rode mug (daar is hij wat groot voor, maar hij lust het zo graag), en poelslakjes uit eigen kweek.

Foto van zijn aquarium en hem zelf;
Afbeelding[/url]

Afbeelding

Afbeelding[/url]

Afbeelding[/url]

Afbeelding[/url]

Afbeelding[/url]
Gijsje
C. travancoricus
C. travancoricus

Re: GSP doet.. wat?

Berichtdoor deijsmakerjeroen » 13 feb 2016 16:45

Hij/zij schikt zich lekker leeg zodat er meer nieuw eten in kan.
Dit deed mijn fluv. ook wel eens.

Hoe vaak voeren jullie?

Foto's gaan prima zo gewoon op de link klikken ;)
deijsmakerjeroen
T. lineatus
T. lineatus

Berichtdoor Gijsje » 14 feb 2016 23:11

Schikt... als in? Is t dan bleke poep wat eruit komt toch?
Toch niks geks wat hij doet dan toch... gelukkig! :D
Hij krijgt om de dag of om de 2 dagen te eten. Afhankelijk wat hij de keer ervoor at (hoeveel) en hoe bol hij nog is.
Gijsje
C. travancoricus
C. travancoricus

Berichtdoor Lode » 14 feb 2016 23:16

Kan nieg zo goed zien wat je bedoeld. Hij ziet er gezond uit.

Je zou voor de zekerheid een keer een tremazol kuur kunnen uitvoeren.
Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
Lode
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor deijsmakerjeroen » 15 feb 2016 00:13

Inderdaad schijt ....... foutje :OO
deijsmakerjeroen
T. lineatus
T. lineatus

Berichtdoor Gijsje » 15 feb 2016 20:44

Lode, in de eerste 2 seconden zie je 2 sliertjes wit wegschieten onder hem, wat niet van zn voer afkomt. Omdat zijn ontlasting normaal veel dikker is en bruin, had ik geen idee wat dit kon zijn.... anders dan "so excited, happy to see you". Kwak. :DD :DD

Jeroen, dank je!! Ben blij dat Floki niet de enige is die dit doet dan!
Gijsje
C. travancoricus
C. travancoricus

Berichtdoor Lode » 16 feb 2016 10:09

Zou 'm binnenkort even behandelen :)
Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
Lode
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Gijsje » 21 feb 2016 12:29

Ik twijfel een beetje, hij lijkt me niet ziek? Afgelopen paar keer voeren deed hij dat ook weer niet.
Wat doet die tremazol precies? Voelt voor mij een beetje als een gezond mens een flinke antibiotica kuur geven en je weerstand omlaag brengen en goede bacteriën doden.... Misschien kan t meer kwaad dan het goed doet, om hem te behandelen tegen iets wat hij waarschijnlijk niet heeft?
Gijsje
C. travancoricus
C. travancoricus

Berichtdoor Lode » 23 feb 2016 09:54

Dit is heel wat anders. Tremazol behandelt tegen parasieten. Ala een mens wormen heeft zie je er ook niks aan. Zolang hij geen problemen heeft is het niet perse noodzakelijk te behandelen. Het is wat je zelf wilt. Ik zou het doen, de behandeling is vrij onschuldig, zeker in een goed ingedraaide bak. Ik behandel zelfs jaarlijks preventief.
Mmmmmmmmmmm-boeeeeeeeee
Lode
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Gijsje » 24 feb 2016 17:28

Ok, dan ga ik dat binnenkort toch maar doen. Dank je! :)
Gijsje
C. travancoricus
C. travancoricus

Volgende

Keer terug naar Brakwater kogelvissen